Искусство создания
шедевров
Если
любишь
кино достаточно сильно, то сможешь снять хороший фильм.
Я заимствую
что-нибудь из каждого просмотренного фильма.
Голос
сценариста должен быть очень слабеньким в том, что ты хочешь
сказать. Скажи правду. Раскрой несколько секретов.
Насилие ‒ одно
из самых забавных зрелищ.
Писатели
всегда были полностью свободны излагать историю так, как им кажется
нужным. Я стараюсь делать то же самое.
To me, movies and music go hand in hand. When I'm writing a script,
one of the first things I do is find the music I'm going to play for
the opening sequence.
I've always thought my soundtracks do pretty good, because they're
basically professional equivalents of a mix tape I'd make for you at
home.
If there is something magic about the collaborations I have with
actors it's because I put the character first.
I've always considered myself a filmmaker who writes stuff for
himself to do.
Everything I learned as an actor, I have basically applied to
writing.
All my movies are achingly personal.
I always do an all-night horror marathon on Saturdays where we start
at seven and go until five in the morning.
If I really considered myself a writer, I wouldn't be writing
screenplays. I'd be writing novels.
I don't really consider myself an American filmmaker like, say, Ron
Howard might be considered an American filmmaker. If I'm doing
something and it seems to me to be reminiscent of an Italian giallo,
I'm gonna to do it like an Italian giallo. |
Подход
Тарантино к созданию фильмов
Фильмы ‒ это
моя религия. Когда я снимаю фильм, я хочу, чтобы он был всем для
меня, чтобы я был готов за него умереть.
Я не верю в элитарность режиссеров. Я не считаю, что аудитория
состоит их тупиц, которые ниже меня. Я сам и есть аудитория. |